Klachtenregeling/procedure
Onvrede kan altijd voorkomen. Van een klacht kunnen we leren, daarom bespreken we klachten in eerste instantie met de direct betrokkenen. Hierbij is het van belang dat er op een vooraf bepaald moment, op respectvolle wijze met elkaar gecommuniceerd wordt. We vinden het wenselijk dat mensen elkaar kunnen en durven aanspreken. Een belangrijk uitgangspunt is hierbij dat we met elkaar spreken, niet over elkaar. Het tijdig bespreekbaar maken van onvrede voorkomt escalatie. Echter kan het wel eens voorkomen dat de onvrede blijft en dat u er met de direct betrokkene niet uitkomt. Op zo’n moment kunt u contact zoeken met de directie. Indien nodig kan de schoolcontactpersoon worden ingelicht. Die kan u indien nodig doorverwijzen naar onze externe vertrouwenspersoon, de bestuurder, of de landelijke klachtencommissie. Onze directie is bereikbaar via directie@vsridderspoor.nl Onze schoolcontactpersoon is Maaike de Vos, te bereiken via maaike.de.vos@vsridderspoor.nl Onze externe contactpersoon is vanaf 1 januari 2023 Grace Flohr, te bereiken via info@grace-advies-coaching.nl en 06-51415887. Meer informatie en de volledige klachtenprocedure kunt u lezen in de Klachtenregeling SVSR.
Aandachtsfunctionaris
Bij het vermoeden van of een melding rond huiselijk geweld en kindermishandeling is er een functionaris aangesteld om de melding te inventariseren en opvolging te geven. In de klachtenregeling kunt u de procedure raadplegen. De aandachtsfunctionaris van onze school is Stephanie du Prie, bereikbaar via ib@vsridderspoor.nl
Pestprotocol
Onze school heeft een actief beleid om pesten te voorkomen en tegen te gaan met behulp van de No Blame methode. Kijk op www.noblame.nl voor meer informatie.
Wij streven ernaar om klachten in gesprek met u op te lossen. Daarom vragen we u in geval van een klacht in eerste instantie contact te zoeken met de desbetreffende leerkracht of, als daar aanleiding toe is, met de directie. Is de klacht dan nog niet opgelost, dan kunt terecht bij de schoolcontactpersoon (zie pagina Organisatie > Ons team). In principe kan iedereen die betrokken is bij Basisschool Ridderspoor een klacht indienen.