Basisschool Ridderspoor is een moderne vrijeschool. Wij bieden onze leerlingen inspirerend, rijk en uitdagend onderwijs, zodat ze kunnen worden wie ze zijn. Al sinds de jaren zeventig bevindt onze school zich in de groene wijk Ridderveld in Alphen aan den Rijn. Het is een kleine, gezellige school. Alle leerlingen kennen elkaar en bij ons is iedereen welkom, ongeacht de culturele of levenbeschouwelijke achtergrond. Ridderspoor staat open voor kinderen uit Alphen aan den Rijn, en ook kinderen en hun ouders uit de regio weten de weg naar onze school te vinden.

Buitenschoolse opvang

Wij werken nauw samen met Kindcentrum de Magische Boom  (Kinderdagopvang tot 4 jaar, Peuterspeelzaal Twinkel van 2-4 jaar  en BSO Sterrenspoor), waardoor onze school onder één dak verschillende soorten kinderopvang in huis heeft. Voor de allerkleinsten betekent dit een veilige kennismaking met ‘hun’ school. Voor de grotere kinderen is de naschoolse opvang een vertrouwde plek.