Waarheen met een klacht?
Binnen onze school streven we naar open communicatie en een veilige, respectvolle sfeer. Toch kan het gebeuren dat er vragen, zorgen of klachten zijn. Het is belangrijk dat deze zo snel mogelijk worden besproken. Daarom hanteren wij de onderstaande klachtenprocedure.
A. Binnenschoolse procedure
-
De leerkracht
Heeft u pedagogische vragen, zorgen over de omgang of praktische problemen, dan kunt u dit eerst bespreken met de betreffende leerkracht. -
De intern begeleider
Wanneer u er samen met de leerkracht niet uitkomt, kunt u contact opnemen met de intern begeleider. -
De schoolleiding
Als de problemen ook met de intern begeleider niet naar tevredenheid zijn opgelost, kunt u terecht bij de schoolleiding. -
De bestuurder
Blijft het probleem bestaan, dan kan dit worden voorgelegd aan de bestuurder van de Stichting Vrijescholen Zuidwest Nederland:
📧 a.italianer@vsdenhaag.nl -
De klachtencommissie (buitenschools)
Wanneer ook dit niet tot een oplossing leidt, kunt u een officiële, schriftelijke klacht indienen bij de Geschillencommissie Bijzonder Onderwijs (GCBO).
Meer informatie: www.gcbo.nl
✉️ info@gcbo.nl | ☎️ 070-3871697
B. Vertrouwenspersoon
In geval van (seksueel) grensoverschrijdend gedrag of wanneer u vertrouwelijk advies wilt, kunt u terecht bij onze interne vertrouwenspersoon:
Maaike de Vos
We streven ernaar om klachten zoveel mogelijk in onderling overleg op te lossen. Het tijdig bespreekbaar maken van onvrede helpt escalatie voorkomen.
